reisverslag Mats oktober 2013

zaterdag 12 oktober 2013

Ik moet vroeg opstaan want ik moet eerst voetballen. Na het voetballen, douchen en toen verzamelen bij meneerJan. Bij meneer Jan eerst koffie drinken, kletsen en toen vertrokken we naar Eindhoven Airport. We gingen vliegen om 14.10 uur. Daar gingen we eerst taxieeen en toen de lucht in. Toen we in Boekarest aankwamen werden we met het busje naar het hotel gebracht. Die avond zijn wij naar de Mac geweest en daarna gaan slapen.

zondag 13 oktober 2013

Vroeg uit de veren ( 5.00 uur ) en met de taxi naar het station. Toen wachten op de trein. De reis naar Focsani duurde 3,5 uur, het was heel warm in de trein, het laatste half uur ging er pas een raam open. Toen we in Focsani aankwamen, werden we opgehaald door Rodica Davidaen ( directrice Rode Kruis ). Door haar werden we naar ons appartement gebracht. We kregen eerst zelfgemaakte pizza’s te eten en zijn toen druiven gaan plukken. Wij hebben ongeveer 1700 kilo geplukt met 9 man, terwijl zij met 5 man en een tractortje ong. 1600 kilo moeten plukken. Na het plukken gingen we naar het appartement om te gaan slapen.

maandag 14 oktober 2013

Opstaan en met het busje naar onze school in Beciu. We gingen kijken hoe het daar was en gaven de school een basket cadeau. We gingen met de kinderen de basket opzetten en toen die klaar was vertrokken we naar het bejaardenhuis. Het was er best mooi, toen gingen we bij d kinderclub kijken en waar Magdalena woont. Daarna zijn we bij de burgermeester van Beciu gaan eten, en toen naar huis om te slapen.

dinsdag 15 oktober 2013

We gingen naar het bejaardenhuis om alle dozen met ingezamelde spullen te sorteren. Daar hebben we zo’n 2,5 uur over gedaan. Daarna iets gedronken en toen met de bus naar de zigeunerfamilies in Homoceau. Het zag er daar niet uit, en ze hadden er bijna geen kleren. Daarna gingen we shoppen en eten bij de burgermeester van Homeau, die een eigen voetbalclub heeft. Daarna terug naar ons appartement en slapen.

woensdag 16 oktober 2013

We zijn met het busje naar 2 scholen gereden en daar dozen met spullen uitgedeeld. Daarna even langs het bejaardenhuis en door naar een zigeunerfamilie oom ook dozen te brengen. Even naar een ander bejaardenhuis om cadeautjes te brengen en dan eten bij nog een burgermeester. Daarna terug naar het appartement en slapen.

donderdag 17 oktober 2013

We gingen afscheid nemen op onze school in Beciu en daarna naar het bejaardenhuis, waar de 200 kippen aankwamen die meneer Jan gekocht had van het geld van Supercoop. Daarna ook hier afscheid genomen, en terug naar het appartement.

vrijdag 18 oktober 2013

Opstaan en eten, daarna 3 uur in het busje terug naar Boekarest. Inchecken in het hotel en dan Shoppen. We hebben gegeten in het winkelcentrum, toen terug naar het hotel en slapen.

zaterdag 19 oktober 2013

Opstaan, ontbijten en naar het vliegveld. Inchecken en door de douane. Toen nog even de winkels in. Kaylee was haar instapkaart verloren, na 10 minuten zoeken had zij hem terug en gingen we het vliegtuig in. Na 3,5 uur gevlogen te hebben waren we terug in Nederland. Toen was het einde “vakantie”